De sista veckorna har jag sök sponsorer, letat utrustning och vant mig vid tanken att vandra dag ut och dag in. Det tog mer tid än vad jag först tänkt och än har inte alla bitarna fallit på plats. 

Men det här var aldrig menat att vara ett projekt som skulle bli bekvämt eller lätt. Så jag packar ett bra täcke, ett stort paraply och en massa uthållighet istället.

För nu har jag vandrat runt så rastlös att jag nästan exploderat.
Jag har väntat, och väntat, och väntat.

På att posten ska leverera saker snabbare, på att människor ska svara på mail, ta telefonen eller se upp från sina dagliga rutiner en stund. Jag har väntat på att folk ska ta hand ur mun och göra vad de säger. Jag har väntat på att vädret ska klarna upp. Jag har väntat och väntat.

På saker som jag egentligen inte borde vänta på när jag ska dra ut på äventyr.

route

Annars har förberedelserna gått förvånansvärt bra. Mycket bättre än jag först trott.

Jag har min Bivy-bag från VPG, Bergans väskan, stormkök från Oslo Sportslager, tre par skor från Footway,  kamera och en 7″  tablet från MPX. Jag har samlat på mig termosar, vattenrenare, solceller mm. mm.

1600 på FundedbyMe är inte dåligt – 8400 till så är vi i mål.

Allt vad jag någonsin skulle kunna behöva har folk omkring bidragit med.
Mer än vad jag hade förväntat mig egentligen.

Kunde inte varit mer tacksam.

DSC_0518 - Copy

Det enda jag saknar för ett fullt set är faktiskt bara sovsäcken, liggunderlaget och regnkläderna.

Men det här blir en lång resa och allt det där kommer säkerligen dyka upp så småningom.
Hoppas jag åtminstone.

Tills dess får man härda sig mot vind, skydda sig mot vatten och hoppas på klara dagar.

Nu ska jag trycka saker ner i väskan

To be continued

