Så gick den 49e dagen till ända,  och jag var halvvägs till 100. Helsingborg hade varit ett fint återseende men det var dags att ta farväl.

image

Kasper hälsade mig farväl. Hans resa låg i motsatt riktning.  Själv strosade jag ut ur Sundets Pärla,  ovetande om att det inte skulle gå särskilt lång tid före vi återsåg varandra.

image

Tre steg iväg på min utgång kastade universum frestelser framför mina fötter.

image

Ett sommarkort som gör det möjligt att resa gratis kollektivtrafik i hela Skåne under sommaren. För böveln! Som tur är har jag en åsnas envishet och var inriktad på att ta mig framåt för egen kraft.

image

Universum får skratta på bäst den kan.

image

Den kvällen gick jag med tunga steg genom Vallåkra.

image

Som tur är var Yoda med mig och kunde hjälpa mig hålla benen på rätt köl.

image

När natten kom somnade jag helt slutkörd någonstans nordväst om Teckomatorp. Med en hel dags vandring under bältet.

image

Bablefish says :
Kasper left me that morning – heading in the opposite direction. Me?  Well I was heading south.  More sore and more tired than I had been in a long time.  But the end of Sweden was getting close now.  And well in Malmö I deserved a few days to rest myself before heading out, over the bridge to Denmark.

Next destination : Lund
Distance :  25 kilometres

P.S 50 days! Pretty amazing!

